Adakah dia...

Kita manusia yang tidak sempurna, oleh kerana itu Allah taala menciptakan kita berpasangan untuk saling melengkapi. seseorang yang diciptakan untuk menjadi pelengkap tulang rusuk kiri, untuk menjadi seperti Siti Khadijah yang sentiasa menyayangi Rasulullah(S.A.W), untuk menyambut tangan ketika kita jatuh dan sukar untuk berdiri semula, bermakna dialah pelengkap segala kekurangan kita. Bagaimanakah untuk aku mengetahui bahawa dialah yang melengkapi? adakah mesti dia yang banyak persamaan dengan diriku atau dia yang berbeza sekali dengan sifatku. Adakah hadirnya yang membuatkan aku sentiasa gembira atau yang selalu membuat aku rasa dihargai, Adakah ketika ku memerlukan dia yang dicari atau dia yang hadir secara tiba2 tanpa diminta, Adakah suaranya yang halus dan lembut yang membelai cuping telinga ini atau manis senyumannya yang bisa mencairkan kutub, Adakah dia yang paling mengerti dan memahami problema diri ini atau yang senantiasa memberikan telinganya untuk ku ceritakan segala kesulitan yang ku alami, yang paling penting Adakah dia hanya teman baikku disamping selalu atau teman yang hadirnya untukku selamanya...Ya Allah, bantulah aku supaya aku dapat membezakan semua ini agar aku tidak kehilangan kedua-duanya.