Mungkin hanya aku yang merasakan sebegini.

Sewaktu kita menjadi yang asing antara satu sama lain,
aku tak pernah terfikir aku akan jatuh pada kau.
Kerna kau bagaikan tidak mungkin bagi aku.
Akhirnya aku yang mati kelemasan dalam tasik kebohongan yang aku tadah sendiri dari penafian selama ini.
Mana mungkin tuk aku tidak menyukai kau yang mengerti lahiriah aku yang komplikasinya tiada siapa memahami.
Untuk merenung sahaja tepat ke matamu itu sudah aku tidak dapat melakukannya apa lagi untuk bersuara lagi.
Maaf kerna terpaksa marah pada bulan yang tak memahami,
Maaf kerna terpaksa marah pada bintang yang tak menanti,
Maaf kerna aku tak boleh tuk jujur mengatakan benci pada kau.
Mungkin aku boleh memakai topeng itu ketika bersama teman2 namun tidak ketika berhadapan dengan kau kerna ia akan pecah.
Walau aku bisa berbohong pada yang lain tapi tidak pada hati kecil ini kerna ia memahami segalanya.
Amat susah untuk kita jujur mengatakan rindu, tuk mengakui terasanya kehilangan dalam hidup ini.
Aku selalu berharap kepura-puraan antara kita ini berakhir bagai celiknya aku dari sebuah mimpi buruk yang tak mahu aku mengulanginya.


Mungkin hanya aku yang merasakan sebegini.